Försäljnings och leveransinformation för skolkunder
Orderbekräftelse
Du får en orderbekräftelse inom 24 timmar, under arbetsdagar. Viktigt att du läser igenom din orderbekräftelse så att allt stämmer.
Fraktbolag och leveranstid
Begreppet ”levtid” på din orderbekräftelse informerar om datum för utlastning från vårt lager. Datum för ankomst till dig kan variera beroende på transportsätt. Vi använder oss av Schenker och Expresservice för våra transporter. Schenker hämtat din leverans hos oss och skickar då en avisering via mail. Där finns ditt sändnings-id och en länk till deras sida där du kan följa din leverans.
Leverans
Där står också när de beräknar att leverera. Det är viktigt att det finns någon på plats som tar emot sändningen, annars debiterar Schenker för en eventuell retur. Observera att mailet från Schenker inte går att svara på. Vill du hellre ha telefonavisering kostar det 150:-. Detta meddelar du i kommentarsfältet när du lägger din order.
Expresservice
Expresservice levererar i regel dagen efter utlastning från oss. De ringer er på leveransdagen för att informera om att de är på väg. Det är viktigt att det finns någon på plats som tar emot sändningen.
Minskad miljöpåverkan
För att minska mijöpåverkan samt underlätta hanteringen i skolan och hålla nere fraktkostnader levereras allt vårt virke i längder om max 2.30m och skivor i maxbredd 0,85 m.
Fraktkostnader
Kostnad för frakt samt eventuell pall och/eller emballage tillkommer.
Retur/reklamation
Vid eventuell retur eller reklamation vänligen kontakta oss på skola@holmtravaror.seså hjälper vi dig.
Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Om du fortsätter att använda denna webbplats kommer vi att anta att du godkänner detta.OkIntegritetspolicy